В Україні кожна повнолітня особа має право на законних підставах зареєструвати свій бізнес за умови, якщо обраний нею вид діяльності не суперечить нормативно-правовим актам. Існує кілька способів відкрити власну справу. Одним із найпопулярніших вважається товариство з обмеженою відповідальністю. Давайте розглянемо детальніше весь порядок реєстрації ТОВ та дізнаємось, які  документи для неї потрібні та на які етапи ділиться процес.

Аналіз інформації

Реєстрація ТОВ самостійно складається з кількох послідовних етапів, і перший з них – аналіз інформації. Необхідно остаточно визначити вид діяльності вашого бізнесу, розібратися з усіма нюансами та правилами збору і заповнення документів, за необхідністю – проконсультуватися зі спеціалістами. 

На початковому етапі підприємець має визначити такі деталі: 

  1. Придумати назву ТОВ згідно чинного законодавства та, якщо існує кілька варіантів, обрати потрібний. Вкрай важливо перевірити унікальність найменування. Дізнатись, чи ніхто ще не використав таку ж назву, можна, звернувшись до Єдиного державного реєстру. 
  2. Обрати потрібний КВЕД. Їх існує багато, тож обов’язково вивчіть усі можливі варіанти та зупиніться на тому, який найбільше відповідає типу вашої господарської діяльності. 
  3. Визначити статут та перелік засновників товариства обмеженої відповідальності, а також розмір статутного капіталу, розподіливши його пропорційно між кожним учасником. 
  4. Підібрати систему оподаткування. Це може бути загальна система оподаткування, реєстрація платником ПДВ або платником Єдиного податку. Додаткову інформацію та ще більше деталей про систему оподаткування ви можете знайти у нашій статті “Як вести бухгалтерський облік ФОП і ТОВ з максимальною вигодою і без ризиків”. У ній ми надаємо детальні рекомендації для власників ФОП і ТОВ. У статті детально розписані вимоги до звітності ФОПів і ТОВ, а також переваги ведення бухгалтерії бюро у порівнянні з самостійним веденням, веденням штатним робітником або бухгалтером-фрилансером.
  5. Обрати юридичну адресу. Це може бути орендований офіс, коворкінг або домашній адрес одного із засновників.
  6. Обрати директора та визначити його повноваження.

Збір та підготовка документації, подача її реєстратору

Тепер давайте визначимо, які потрібні документи для реєстрації ТОВ. У Центр надання адміністративних послуг підприємець має прийти із такими основними документами: 

  • заява щодо створення ТОВ;
  • примірник протоколу зборів усіх засновників товариства та статуту;
  • паспорт та ідентифікаційний код людини, що подає документи.

Останні два документи мають бути нотаріально засвідченими.

Скільки триває реєстрація ТОВ? Насправді процес перенесення усіх даних про ваш бізнес у загальну базу доволі швидкий. Після надання всіх документів ТОВ може бути зареєстровано протягом доби (звісно, якщо не знайдеться підстави відмовити засновнику). За додаткову плату також можна пришвидшити занесення вашого товариства до загальної бази, скоротивши час очікування до 6 чи навіть 2-х годин.

За яких умов може бути відмовлено:

  • подання документів особою, що не має на це повноважень;
  • невідповідність документації Конституції та чинному законодавству України; 
  • невідповідність найменування ТОВ законам України.

Виготовлення печатки

Важливим кроком є виготовлення відповідної печатки. Сьогодні вона не є обов’язковою, а процес її виготовлення неускладнений. Достатньо просто звернутися до компанії, яка займається безпосередньо виготовленням штампів чи печаток та обрати потрібний ескіз. Вже за 30-40 хвилин ви зможете отримати на руки печатку вашого ТОВ.

Подача повідомлення про прийняття працівника на роботу 

Повідомлення про прийом на роботу директора подає реєстратор. А ось реєстрація найманого працівника відбувається з подання директора чи бухгалтера в податкову через кабінет платника податків. Перш ніж працівник приступить до роботи, необхідно укласти з ним офіційний трудовий договір. 

Відкриття юридичною особою рахунку в банківській установі

Останній етап – відкриття власного рахунку у національній валюті. Наразі банки перевіряють не тільки документи, а й проводять повний аудит клієнта. Вони перевіряють його платоспроможність та можливість нести відповідальність за власні зобов’язання.

Для відкриття банківського рахунку потрібно надати банку наступні документи: 

  • анкета клієнта;
  • паспорт і код;
  • опис документів який видав державний реєстратор під час реєстрації ТОВ;
  • копію статуту ТОВ та протоколу її створення; 
  • копію наказу про обрання директора, а також копію виписки з ЄДР; 
  • печатку товариства та зразки підписів, важливо знати, що деякі банки потребують нотаріального засвідчення.

Що після реєстрації ТОВ та відкриття власного рахунку? Для початку потрібно отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП) або кваліфікований цифровий підпис (КЕП) – це більш надійний варіант ключа. Детальніше про ЕЦП ви можете прочитати у нашій статті “Ключове про електронний цифровий підпис”. Там ми розповідаємо, що таке ЕЦП, де його отримати та як зберігати. А також роз’яснюємо, що робити, якщо файл з ЕЦП було втрачено або пошкоджено. Є кілька варіантів отримання ключа. Найпростішим є реєстрація ключа в Приватбанку через програму інтернет-банкінгу. Вам потрібно буде лиш вказати необхідну інформацію.

Другий спосіб отримання ЕЦП ‒ через ДПС. Для цього виконайте такі дії:

  • зберіть документи;
  • зареєструйтеся в Центрі сертифікації;
  • відвідайте Центр з документами та засобом зберігання інформації (диском чи флешкою);
  • згенеруйте ключ та запишіть його на цифровий носій.

Також вам можуть бути актуальні такі додаткові дії:

  • отримання дозволу чи спеціальної ліцензії на продаж відповідних товарів чи надання послуг; 
  • оформлення касового апарату; 
  • заповнення заяви щодо власника ТОВ як платника акцизного податку тощо.

Реєстрація ТОВ онлайн через сайт «Дія»

Сьогодні також можна зареєструвати ТОВ у додатку чи на сайті «Дія». Для цього потрібно мати електронний підпис (ЕЦП) та пройти реєстрацію. Вже у своєму особистому кабінеті ви заповнюєте онлайн-заявку, формуєте модельний статут та обираєте систему оподаткування. 

Після заповнення форми система перенесе всі дані до державного реєстратора. На сайті можна зареєструвати ТОВ як з одним, так і з кількома засновниками.

Насправді зареєструвати товариство з обмеженою відповідальністю не так складно. Головне – робити все послідовно та в необхідні терміни, а за потребою – звертатись по допомогу спеціалістів та замовити послугу «під ключ». Знаючи всі етапи реєстрації ТОВ, ви зможете підготувати всі потрібні документи та уникнути підводних каменів бюрократії.

Втомилися від рутини? Віддайте бухгалтерію нам!

Заповніть форму, менеджер передзвонить:

Приєднуйтесь до нашого Telegram-каналу!
Новини, статті  та поради від сервіса «Бюро Бумажкін»
0 0 голоса
Рейтинг статті
Подписаться на новые комментарии
Уведомить о
guest
0 Коментарі
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии
Как вести бухгалтерский учет ФЛП и ООО с максимальной выгодой и без рисков

Одновременно быть предпринимателем и вести бухгалтерию непросто: нужно зарегистрировать ФЛП или ООО, заключить договор с налоговой, Пенсионным фондом, вести книгу учетов, отправлять договора, формировать и сдавать отчеты, исправно платить налоги. Ну и не забывать сроки! Еще, собственно, нужно развивать бизнес … Читати більше