Фізична особа підприємець (ФОП) – це оптимальна на сьогодні організаційно-правова форма власності для малого бізнесу. Більшість починаючих підприємців обирають саме цей формат реєстрації та оподаткування, і причини тому досить переконливі. Порядок реєстрації ФОП є найпростішим організаційно, плюс стає доступним вибір одного з видів спрощеної системи оподаткування, що на перших порах може бути вирішальним фактором. Зареєструвати ФОП можна, як в онлайн режимі, так і в офлайн, в державних установах. У цій статті ми розглянемо обидва варіанти.

Коли необхідна реєстрація ФОП?

Відповідь на дане питання є досить простою. Реєструють бізнес при бажанні ОФІЦІЙНО відкрити власне підприємство. Людина, що опанувала певну професію, рано чи пізно намагається почати свою власну справу. Відчуваючи момент готовності узаконити свою діяльність та самостійно сплачувати податки, починаючий підприємець повинен зареєструватися. Найкращим рішенням в цьому випадку є саме реєстрація ФОП.

Основні переваги:

  • простота реєстрації,
  • можливість вести діяльність без найманих працівників,
  • номінально процедура реєстрації є безкоштовною,
  • вибір спрощеної системи оподаткування (при бажанні).

Чи можна зареєструвати ФОП на загальній системі оподаткування?

Так, загальна система оподаткування передбачає сплату податку з доходів фізичних осіб у розмірі 18%, а також військового збору у розмірі 1,5%. Перевагами даної системи оподаткування є можливість вибирати будь-який вид діяльності з КВЕД, плюс немає обмежень щодо кількості найманих працівників у штаті та обсягів доходу.

Як обрати групу платника податку в спрощеній системі оподаткування? 

ВАЖЛИВО! У випадку, коли реєстрація ФОП передбачає вибір таких КВЕД, як азартні ігри, валютні операції, аудиторські послуги, проведення розважальних заходів та інші специфічні види діяльності, взяття на групи 1-3 спрощеної системи є неможливим.

Як обрати КВЕД?

Перш за все необхідно вибрати код діяльності. Для цього слід скористатися переліком КВЕД (Класифікатор видів економічної діяльності), який розміщений на сайті Державної служби статистики України. Вибирати можна види діяльності у будь-якій кількості, в тому числі з різних напрямків (але з деякими поправками, див. Системи оподаткування).

Обмежень в даному аспекті немає. Тому важливо обирати максимальну можливу кількість КВЕД, якщо у майбутньому передбачається розширення напрямків діяльності. Повторно вносити зміни до реєстру доведеться вже за гроші.

Процедура реєстрації ФОП через портал «Дія»

Реєстрація ФОП в режимі он-лайн є можливою завдяки порталу «Дія». Для авторизації можна використовувати електронно-цифровий підпис (ЕЦП), детальніше про який можна прочитати у нашій статті «Ключове про електронно-цифровий підпис» або профіль сервісу BankID. Процедура включає наступну послідовність виконання.

Етапи реєстрації ФОП через «Дія»

Загалом зареєструвати ФОП через портал можливо за 10 хвилин. Це зручна та сучасна процедура, яка передбачає наступні дії:

1. Реєстрація/авторизація

Маючи на руках ЕЦП, слід пройти реєстрацію на порталі, або при наявності профілю – авторизуватися. В результаті відкриється доступ до Кабінету громадянина, де будуть проводитись усі наступні операції.

2. Заповнення онлайн заявки на реєстрацію ФОП

В особистому кабінеті необхідно відкрити список «Послуги», після чого серед закладок вибрати пункт «Підприємництво». Далі необхідно обрати опцію «Відкриття ФОП», після чого у новому вікні під заголовком послуги буде помітна «Відкрити за 10 хвилин». Слід натиснути на цю кнопку, після чого система надасть доступ до заповнення форми реєстрації.

3. Вибір КВЕД та системи оподаткування

При заповненні форми буде надана можливість вибрати КВЕД і тип оподаткування. Після обрання системи оподаткування у заявці будуть проставлені відповідні відмітки, після чого вона автоматично буде відправлена до податкової. Більш детально про систему оподаткування можна дізнатися у нашій статті «Як вести бухгалтерський облік ФОП».

4. Автоматична перевірка надісланої форми та завантаження заявки до ЄДР

Після відправлення форми (за допомогою візування ЕЦП) на сервіс, заявка проходить автоматичну перевірку та відправляється до Єдиного державного реєстру.

5. Очікування

Статус надісланої заявки перевіряється в Кабінеті громадянина. Повідомлення про реєстрацію або відмову з боку державних органів буде надіслано на e-mail. У випадку успішної реєстрації ФОП в Кабінеті з’явиться Виписка з ЄДР, яку можна буде роздрукувати та використовувати, як і будь-який інший офіційний документ.

Наступні дії

Отримати виписку можна протягом 2- днів після реєстрації ФОП. Щодо систем оподаткування –обов’язково слід зареєструвати Книгу обліку доходів і витрат. Переходьте за посиланням, щоб дізнатися більш детально про ведення Книги обліку для спрощеної або загальної  системи оподаткування. Але краще це довірити спеціалістам із сервісу «Бумажкін».

Реєстрація Книги обліку доходів і витрат відбувається он-лайн за допомогою електронного сервісу фіскальної служби. Тут також є необхідним ЕЦП, яким у сервісі «Електронний кабінет платника податків» візується відповідна заявка (режим «Ведення Книги обліку доходів і витрат в електронному вигляді та формування податкової декларації»).

Як отримати ЕЦП?

На сьогодні є декілька варіантів, як отримати електронно-цифровий підпис. Для цього слід звернутися в будь-яку державну податкову службу. Зі свого боку необхідно надати – заявку (реєстраційна форма) на отримання ЕЦП, паспортні дані та ІПН. Вартість послуги може дещо відрізнятися, залежно від установи, до якої ми звернулися. Плюс «Приватбанк» надає дану послугу своїм клієнтам на безкоштовній основі. Отримати ЕЦП можна через додаток «Приват24».

Доручення відкриття ФОП третім особам

Можна доручити процедуру реєстрації ФОП уповноваженій особі, наприклад, бухгалтеру або юристу. Для цього виконавець має надати відповідну довіреність, завірену нотаріусом. Доручення діє лише в офлайн режимі. Також у питаннях онлайн реєстрації (у тому числі щодо вибору системи податків та КВЕД), можна заручитися допомогою спеціалістів сервісу «Бумажкін».

Місця та час виконання реєстрації в державних установах

Здійснювати реєстрацію ФОП в офлайн режимі мають право центри надання адміністративних послуг (ЦНАП, виконавчі органи міських/селищних/сільських рад), а також нотаріальні контори, що є державними реєстраторами.

Якщо звернутися до ЦНАП, отримати виписку про реєстрацію ФОП можна безоплатно, але доведеться чекати декілька днів. Нотаріус надає послуги лише на платній основі, при цьому оперативність виконання роботи дозволяє отримати документ протягом 24 годин.

Які документи необхідні для реєстрації ФОП?

Після вибору КВЕД та системи оподаткування, процедура реєстрації ФОП переходить у стадію збирання та подачі документів. Необхідно підготувати та надати:

  • заяву про державну реєстрацію фізичної особи підприємця (Форма 10) – зразок державного бланку;
  • заяву про обрання спрощеної системи оподаткування (або платника ПДВ за бажанням).

При собі необхідно мати паспорт та ідентифікаційний код (ІПН), якщо людина займається реєстрацією власноруч. При дорученні цих дій третій стороні, представник має надати відповідну довіреність, завірену нотаріусом.

При реєстрації ФОП для взяття на спрощену систему оподаткування слід подати запит на отримання Витягу з реєстру платників Єдиного податку, а також зареєструвати Книгу обліку доходів і витрат.

Основні переваги та недоліки ФОП

Кожен приватний підприємець переслідує 2 основні мети під час своєї діяльності. По-перше, його бізнес має приносити очікуваний прибуток, а по-друге, він повинен мінімізувати свої витрати, в тому числі це стосується декількох внутрішніх питань (оплата праці та сплата податків).

Для починаючого підприємця реєстрація ФОП забезпечує наступні вигоди, а саме:

  • максимальна простота реєстрації;
  • спрощена система ведення обліку;
  • можливість вести діяльність без найманих працівників;
  • номінально процедура реєстрації є безплатною;
  • сплата податків за спрощеною системою (при бажанні).

Справді, зареєструвати власний бізнес можна протягом 1 доби. Пакет документів також є мінімальним (про це більш детально в попередніх пунктах). Більше того, сучасний формат подачі документів передбачає онлайн реєстрацію ФОП, що максимально спрощує процедуру.

Як і будь-яка інша форма власності, ФОП має певні недоліки. Головним із них є той факт, що на відміну від категорії ТОВ, фізична особа підприємець відповідає за зобов’язаннями щодо підприємницької діяльності не лише фондами бізнесу, але й власним майном.

Висновок

Якщо вам набрид статус найманого працівника і ви готові почати власну справу, кращого варіанту, ніж реєстрація ФОП, не знайти. Дана організаційно-правова форма забезпечує швидкість та простоту оформлення, є безкоштовною та гарантує організаційні вигоди щодо ведення підприємницької діяльності. Оформити фізичну особу підприємця може будь-яка дієздатна особа, що готова надати усі зазначені документи та слідувати етапам процедури. Але щоб не витрачати час на збір документів і оформлення, ви можете звернутися до фахівців сервісу «Бумажкін».

Втомилися від рутини? Віддайте бухгалтерію нам!

Заповніть форму, менеджер передзвонить:





Приєднуйтесь до нашого Telegram-каналу!
Новини, статті  та поради від сервіса «Бюро Бумажкін»


Кава з головбухом

0 0 голоса
Рейтинг статті
Подписаться на новые комментарии
Уведомить о
guest
0 Коментарі
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии