З 1 вересня 2021 року стартувала кампанія щодо подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації, умови якої виписані Законом № 1539. Податкова амністія – це добровільне декларування доходів фізичних осіб, з яких потрібно буде сплатити податок у зазначений у законі період. Ця стаття підкаже вам, як подати декларацію для ФОП онлайн у своєму особистому кабінеті.

У яких випадках потрібно подавати декларацію?

У рамках амністії всі охочі подаватимуться до податкових декларацій, в яких слід зазначити:

  • рухоме та нерухоме майно,
  • валютні цінності та інші активи, які свого часу громадянин придбав у власність, не сплативши з них податків,
  • цінні папери та/або фінансові інструменти, визначені законом.

Варто також уточнити, що держава прощає кожному громадянинові активи на суму до 400 тисяч гривень. Детальніше ознайомитися зі списком амністованого, а також розібратися у самій процедурі амністії можна на сайті «Бумажкін» у статті «Податкова амністія».

Інструкція подання електронної декларації

Електронну декларацію можна подати через інтернет, онлайн, на сайті в «Електронному кабінеті платника податків», скориставшись для цього «Дія.Підпис» або «КЕП». Докладніше про електронний підпис ви можете дізнатись у нашій статті «Ключове про електронний цифровий підпис». Ця послуга безкоштовна.

Якщо відмовитись від декларації заощаджень та сплати податків за них, нічого страшного не станеться, як стверджують співробітники податкової служби. Однак при купівлі чогось суттєвого у співробітників фінмоніторингу виникнуть питання щодо діяльності суб’єкта. На практиці поки що невідомо, чи залучатимуться спецслужби, і якими можуть бути штрафи при виявленні порушень згідно із законом.

Державна податкова служба України вказала, як правильно та у якій послідовності необхідно заповнювати електронну декларацію. Бухгалтерський сервіс «Бумажкін» розібрав покрокову процедуру подачі.

Спочатку потрібно авторизуватися в «Електронному кабінеті платника податків» через вже згаданий сервіс «Дія.Підпис», якщо у вас є електронний документ-паспорт, або ж з використанням КЕП (ЄЦП). У кабінеті перейдіть у вкладку «ЕК для громадян» та виберіть пункт «Одноразова (спеціальна) добровільна декларація». Потім натисніть кнопку «створити».

У формі необхідно заповнити певну кількість розділів. Деякі поля будуть заповнені автоматично, нічого змінювати або видаляти не варто. Ці дані взяті з єдиного реєстру платників податків, наприклад, код ІПН, паспорта (id-картки) тощо.

Далі вам потрібно вказати дані до інших форм, які не заповнені. Деякі поля можуть бути неактивні – це залежить від того, резидент ви чи ні. Натиснувши плюс у правій частині екрана, ви зможете додатково додати актив, а також внести про нього певні відомості.

Кожен розділ має власний вид активу. Вам необхідно внести про актив всю інформацію та її оцінку. Далі ви отримаєте розрахунок податку, який доведеться сплатити. Питання, пов’язані зі сплатою податків, послуги створення, реєстрації та просування ФОП та ТОВ ви можете замовити у Бухгалтерського сервісу «Бумажкін».

У декларацію можна внести такі активи:

  • валютні цінності;
  • земельні ділянки;
  • нерухомість (квартири, будинки, офісна та складська нерухомість тощо);
  • транспортні засоби (машина, мотоцикл, мікроавтобус тощо);
  • цінні папери та фінансові інструменти;
  • права на дивіденди тощо;
  • інші активи.

Якщо ви отримували зарплату в конверті або інший дохід, накопичена сума якого склала понад 400 тисяч, то ці фінанси рекомендується зареєструвати за одним із пунктів у декларації. Якщо ж відсутні активи, натисніть «Далі».

Для зручнішого використання на сайті є навігація між розділами у верхній частині екрану. Щоб перейти на потрібний розділ, достатньо натиснути на цифру. Після того, як ви заповните всі розділи, буде виведено розрахунок податків щодо кожного активу та суму, яку необхідно сплатити.

На останній сторінці проставте галочки у потрібних місцях та прикріпіть скани документів, якщо є. Зробити це можна, натиснувши на плюс у правому нижньому кутку. Останнім етапом буде підпис декларації за допомогою електронного підпису (КЕП або «Дія.Підпис») та подання форми.

Що робити, якщо я втратив/втратила електронний підпис, який був визнаний податковим?

При втраті ключа-КЕП необхідно звернутися до центру АЦСК, який його видавав, та анулювати підпис. Після анулювання втраченого КЕПу податкова отримає повідомлення про це і декларацію можна буде підписати новим КЕПом, який і стане визнаним. Якщо ви здійснювали платіж, іншими словами, купували КЕП у платному центрі, то після анулювання ви можете звернутися до Податкової та отримати новий електронний підпис безкоштовно. У діяльність податкової входить видача КЕП, а для його отримання необхідна заявка і документи.

Як відкрити спеціальний рахунок для декларування

До моменту подання декларації платник має покласти кошти у національній чи іноземній валюті на спеціальний рахунок, який можна відкрити у банках України.

Перед тим, як подавати нульову декларацію, декларанту потрібно розмістити свої кошти спеціальним чином. Відповідно до п. 9 підрозд. 9 прим. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ для одноразового (спеціального) добровільного декларування декларант має розмістити кошти у національній та іноземній валютах у готівковій та/або банківських металах на поточних рахунках із спеціальним режимом використання у банках України для подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації.

Банк, у свою чергу, розміщує кошти на спеціальному рахунку після перевірки особи декларанта відповідно до вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом.

Коли кошти вже зараховані на спеціальний рахунок, банк перевіряє походження цих активів у випадках, передбачених законодавством у сфері фінансового моніторингу. У професійному супроводі ФОП, веденні електронного документообігу та реєстрації бізнесу вам з радістю допоможе наш сервіс «Бумажкін».

Втомилися від рутини? Віддайте бухгалтерію нам!

Заповніть форму, менеджер передзвонить:

Приєднуйтесь до нашого Telegram-каналу!
Новини, статті  та поради від сервіса «Бумажкін»
0 0 голоса
Рейтинг статті
Подписаться на новые комментарии
Уведомить о
guest
0 Коментарі
Межтекстовые Отзывы
Посмотреть все комментарии
Податкова амністія

З 1 вересня в Україні розпочалася податкова амністія, вона триватиме рівно рік. Податкова амністія – це добровільне декларування доходів, одержаних фізичною особою. Процедура була затверджена спецслужбою – Міністерством фінансів. Амністія має під собою кілька супутніх цілей. Це цілі, які, як … Читати більше

Що необхідно знати про реєстрацію ФОП в Україні?

Фізична особа підприємець (ФОП) – це оптимальна на сьогодні організаційно-правова форма власності для малого бізнесу. Більшість починаючих підприємців обирають саме цей формат реєстрації та оподаткування, і причини тому досить переконливі. Порядок реєстрації ФОП є найпростішим організаційно, плюс стає доступним вибір … Читати більше